woensdag, november 02, 2005

weed2!


En dan kwam ik bij Bettye Lavette. Soulzangeres van de generatie en klasse Aretha franklin (waarover we hebben zitten roddelen, Bettye staat niet zo kloek als ons aretha en daar is ze behoorlijk fier op), Ella Fitzgerald (mensen die ze allemaal heeft gekend of nog kent!), ze heeft nog op Broadway gestaan met Cab Calloway enz. Echt een felle madam, die nu 59 is, mij consequent "baby" noemde, en mij hugde en kisste als was ik haar kleinzoon. En zot was van mijn schoenen, zijnde gewoon van die ouderwetse baskets. Nu was ze op de laatste show geweest, en ik vroeg haar hoe het was met de mannen, enw at ze meteen antwoordde was "they have great marihuana!". Waarop ik zei "no kidding? Are you really still into that?" "Baby, for the last 40 years i've been smoking joints every day. That's what i live for. In the morning I won't talk to nobody before I had a joint." Straf noem ik dat! Ze speelt trouwens in de Ab vanavond, en ze heeft mij geïnviteerd om er samen een op te steken. Might as well do that...